LKQ kondigt rebranding van dochterbedrijven aan
Rotterdam, 18 december 2024 – LKQ is verheugd aan te kondigen dat zijn dochterondernemingen in de regio LKQ Benelux-France op 1 januari 2025 overschakelen op de LKQ branding. De keuze voor een uniforme merkuiting reflecteert LKQ’s ambitie om zijn marktpositie te versterken en verwijst naar de regionale bedrijfsvoering binnen een Europese en wereldwijde organisatie.
Naast een nieuwe grafische identiteit en bijhorend logo, komt één nieuwe regionale website voor LKQ Benelux-France en worden de drie nationale websites vernieuwd. Alle landspecifieke communicaties zullen gebeuren onder de merknamen LKQ Belgium, LKQ France en LKQ Netherlands.
De rebranding omvat garage- en grossiersactiviteiten in België, Nederland en Frankrijk. Dit betekent concreet dat de merknamen “Fource” in Nederland en “Van Heck Interpieces” in België en Frankrijk niet langer gebruikt zullen worden. In de loop van 2025 zal ook “Automotive Academy” de overstap maken naar LKQ Academy.
“Ik ben trots dat we overschakelen op de LKQ merkuiting in Benelux-France. Deze keuze weerspiegelt onze samenhorigheid als regio en de ambities die we in Nederland, België en Frankrijk hebben om onze marktposities te versterken. Daarnaast toont het ook duidelijk onze band met de Europese en wereldwijde organisatie. Samen met onze Europese collega’s werken we aan een uitgebreid assortiment, efficiënte processen en een toekomstgerichte strategie om voor onze klanten vandaag en in de toekomst een betrouwbare partner te zijn en blijven,” vertelt Alex Gelbcke, CEO LKQ Benelux-France.